چرا جراحی عروق قلب

20240125_113710_878110629

عمل جراحی پیوند عروق کرونر قلب برای بیمارانی در نظر گرفته می شود که عروق تغذیه کننده قلب آنها دچار تنگی شدید یا متعدد شده است و روشهای درمانی دیگر مثل بالن در آنها قابل انجام نیست و یا تاثیر کافی را ندارد این عمل باعث بهبود خون رسانی به قلب و جلوگیری از بروز سکته قلبی و یا مرگ ناگهانی می شود. و نتایج دراز مدت آن از سایر روشهای درمانی بهتر بوده است. قلب یک پمپ عضلانی است که وظیفه خون رسانی به تمام اعضای بدن را برعهده دارد و طبیعی است که خون رسانی به قلب باید در بهترین حد انجام شود تا بتواند این وظیفه مهم را به خوبی انجام دهد. این عضو عضلانی توسط ۳ رگ که به آنها رگهای کرونر گفته می شود، تغذیه می گردد.
اگر این کرونرها به علت تشکیل پلاک ها که شامل فیبرین، کلسترول و… است تنگ و یا بسته شود می تواند منجر به درد سینه در موقع فعالیت و در موارد شدیدتر حتی در استراحت شود که به آن آنژین صدری گویند و اگر هیچگونه اقدام درمانی برای آن صورت نگیرد می تواند نهایتاً منجر به سکته قلبی و کاهش قدرت پمپاژ قلبی و نارسایی قلب و یا حتی در موارد شدیدتر می تواند منجر به مرگ بیمار گردد.
عمل بای پس با استفاده از وریدهای سالم ساق پای خود بیمار و یا شریانی از دست یا قفسه سینه بیمار انجام می شود و با استفاده از رگهای جدید خونرسانی به عروق تغذیه کننده قلب برقرار می شود و باعث از بین رفتن درد قلبی بیمار و به حداقل رساندن خطر سکته قلبی می گردد.
با عمل پیوند عروق قلب کیفیت زندگی بیمار بهتر شده و علائم قلبی او به حداقل می رسد.
بیمار میتواند به فعالیت اجتماعی قبلی خود باز گردد، پمپاژ قلبی بهتر شده و احتمال یک حمله قلبی مجدد را به حداقل می رساند و باعث افزایش طول عمر بیماران می گردد.
البته بایستی در نظر داشت که عمل پیوند عروق کرونر قسمتی از درمان است و باید بیماران بعد از عمل به دقت به رژیم غذایی خود رژیم کم کلسترول و استفاده بیشتر از غذاهای دریایی و گیاهی ( توجه نمایند. روزانه حداقل نیم تا یک ساعت فعالیت ورزشی سبک مثل پیاده روی را انجام داده از خوردن غذاهای چرب، کشیدن سیگار اجتناب نموده و فشارخون دیابت وزن و میزان کلسترول و تری گلیسیرید خود را تحت نظر پزشک به طور جدی کنترل نمایند.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

مقالات و مطالب سایت

ارتباط با ما

جدیدترین مطالب سایت